‘Okuya okuya yazar oldum’
Fuarın bu seneki Onur Yazarı olan öykü yazarı Füruzan ise, “Çok küçükten beri okumayı çok severim. Okurken de aslen yazar olmak maksadıyla okumadım, fakat okuya okuya sonunda yazar oldum” dedi. Füruzan, konusu 1968 olan Fuar’ın Onur Yazarı olmaktan dolayı iki kere onur duyduğunu belirtti.

Törenin son konuşmasını yapan Bakan Günay, Fuar’ın önümüzdeki yıllarda daha kapsamlı hale gelmesi, Frankfurt Kitap Fuarı gibi uluslararası bir etkinliğe dönüşmesi gerektiğini vurguladı. Cumhuriyet’in demokrasi ve çoğulculuk olmadan mümkün olmadığını sözlerini ekleyen Günay, bu açıdan Türkiye’nin çok yol alması gerektiğini belirtti. ‘68 kuşağının üyesiyim’Füruzan’ın yazdığı kuşağa ait olmaktan mutluluk duyduğunu belirten Günay, “Ben de ’68 kuşağının üyelerinden biriydim. O yıl İstanbul Hukuk Fakültesi’nde 3. sınıf öğrencisiydim ve öğrenci temsilcisi seçilmiştim” dedi. Bakan, Türkiye’de o yıllarda tutucu bir iktidara karşı değişimci bir muhalefet olduğunu; bugünse iktidarın önünden giden bir muhalefetten bahsetmenin mümkün olmadığını söyledi. Günay, Türkiye’nin yeni ve özgürlükçü bir Anayasa’nın yanı sıra yeni bir Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu’na da ihtiyacı olduğunu belirtti. Konuşmaların ardından bakan ve diğer konuklar Fuar’daki stantları gezdi. İletişim Yayınları, Yapı Kredi Yayınları, Varlık Yayınları gibi stantları dolaşan bakana, Doğan Hızlan, Kırmızı Yayınevi’nden çıkan “Çalıntı Kitap Deposu” adlı kitabını imzalayarak hediye etti.1982’de başladığında 500 metrekarelik bir alana yayılan fuar, bu yıl yaklaşık 50 bin metrekareye ulaştı. 9 Kasım’a kadar sürecek Fuar boyunca 550 yayınevi ve STK stant açacak, 282 kültür etkinliğinde 750 yazar okurlarıyla buluşacak.

Hiç yorum yok: