Sevgili Dağhan merhaba,
Öncelikle iletin için teşekkür ederim. Seçici bir okur olduğun için tebrikler.
Ben, her okurun okuduğu kitabı yeniden ürettiğine inanırım. Sen de düşleminde o çocukları arkeolojik kazıya değil de başka yere götürdün sanırım. Okurların eleştirel bakış açısı kazanmış olmaları ve bunları paylaşmaları, onların okuma serüveninde çok önemlidir. Biliyor musun, benim de bir türlü sevemediğim kitaplar vardır, seni iyi anlıyorum. Kızlarım da bazen arkadaşlarının çok beğendiği bir kitabı beğenmeyebiliyorlar., aslında güzel olan da bu. Sanatsal yapıtlara herkesin farklı bakış açıları olmalı, üzerinde tartışılmalı.
Neden Allianoi’yi seçtiğimi, neden çocukları oraya gönderdiğimi soruyorsun; aslında bunun yanıtı romanda gizli. Belki de birkaç sene sonra yeniden okumak isteyebilir, o zaman bu nedeni çözebilirsin. Ama dilerim sen yeniden bunu yapmak istediğinde Allianoi antik kenti sular altında kalmamış olur. Dilerim oraya giderek o gizemli tarihi merak edip araştırmak istediğinde öyle bir kent orada duruyordur. Biliyor musun sevgili Dağhan, ben öyle bir tarih hazinemizin sular altında kalacak olmasına çok üzülüyorum, çocuklarla da bunu paylaşıyorum. Sen ne dersin, ülkemizin tarihine sahip çıkmak, bu konuda sohbet etmek ilgini çeker mi?
Yazdıklarına bakılırsa kendini çok güzel ifade ediyorsun, bunu da çok okumana bağlayabilir miyiz?
Sana ve ailene İzmir’den sevgilerimi gönderiyorum.
Sevgilerimle…
Mavisel YENER

Hiç yorum yok: